Олімпіади


Аналіз
проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії
у 2013 – 2014 навчальному році

ІІ етап олімпіади з хімії відбувся 16 грудня 2013 року на базі ШНВК: СШ – ліцей. Перевіряли учнівські роботи 11 членів журі.
У міському етапі брали участь 77 учнів 7 - 11 класів спеціалізованих та загальноосвітніх шкіл міста, які стали переможцями І-го етапу олімпіади.
Учасникам олімпіади було запропоновано тести та п’ять задач, які дозволяють з’ясувати різнобічний рівень учнівських знань.
                7 клас
                При виконанні тесту № 1 завдання 1 більшість учнів (7 з 8) не визначили хімічне явище. Тести 2 – 4 виконали усі учні. Більшість учнів (7 з 8) не вказали усі чисті речовини (прості й складні). Тест № 6 (обчислити масову частку) 3 учнів виконали, 4 учні дали відповідь без обчислення. 1 не виконав зовсім.
                Завдання 2 (складання формул оксидів і хлоридів металів) – допущені помилки при складанні формул. Плутають метали і неметали, не вказують валентність у назвах, якщо метал має змінну валентність. Деякі учні зовсім не дали назв.
              Завдання 3 на знаходження елемента за відомою молекулярною масою та загальною формулою речовини 4 учні виконали повністю, 2 учні не чітко пояснили розв’язання, 1- не виконав, 1- дав відповідь методом підбору.
                Завдання 4 – виведення молекулярної формули речовини за масовою часткою 5 учнів виконали правильно, 1 – не зробив зовсім, 2 учні вказали тільки відносні атомні маси елементів.
                Завдання 5 – знаходження маси речовини за масовою часткою мінералу в руді тільки 2 учні виконали правильно, 1 учень не виконав зовсім, інші допустили помилки в підрахунках.
                Завдання 6 на знаходження відносної молекулярної маси речовини за відносною густиною за повітрям та встановлення цієї речовини не виконав жоден учень.
              8 клас
               При виконанні завдання № 1(тести) більшість учнів тести виконали правильно. Найбільше помилок допустили при визначенні кислотних оксидів, вважаючи N2О – теж кислотним та при підрахунку коефіцієнтів у молекулярному рівнянні. Тільки 5 учнів із 18 правильно встановили відповідність між кількістю певних речовин та кількістю речовини атомів Гідрогену.
               Завдання № 2 на встановлення густини магнію було зовсім непосильним для учнів (виконав тільки 1 учень).
              Завдання № 3 виконало половина учнів. Оскільки одне з рівнянь реакції було вказано в тексті завдання.
               В завданні № 4 всі рівняння хімічних перетворень не виконав жоден учень. Два учні зробили 9 перетворень з 11 (не справились з перетвореннями:  Fe ® Fe2(SO4);  FeSO4 ® Fe2(SO4). Найчастіше помилялись інші учні перетворюючи Fe ® FeCL3.
               Із завдання № 5 не справився жоден учень, тільки одна дитина намагалась вийти на Карбон (за ознакою помутніння вапняної води).
              Із завданням № 6 справився 1 учень, решта не виявили ніяких знань про кристалогідрати та їх розчиненням у воді.
              9 клас
               При виконанні тесту 1 завдання № 1 більшість учнів (11 з 18) дали правильну відповідь. В тесті 2 речовину, що є кристалогідратом визначили 9. За електронною формулою в тесті 3 визначили будову ядра атома 15 учнів. В тесті 4 розчин, який нейтралізує нітратну кислоту, змогли знайти лише 6 учнів. З тестом 5 впоралися майже всі учні, лише 2 з 18 учнів, виконали його на 50%. Установити відповідність між кількістю молів іонів Калію, змогли 17 учнів, а 1 учень виконав 50% тесту.
               Завдання № 2, де потрібно було дізнатися кількість електронів, що міститься в суміші двох газів виконали 10 з 18 учнів. Але жоден учень не зміг виконати завдання повністю.
               З завданням № 3, по визначенню невідомих речовин, не справився жоден учень.
               Завдання № 4, на обчислення масових часток компонентів у суміші, викликало труднощі у 9 учнів, а 4 учні розв’язали задачу повністю.
              Рівняння реакцій, за поданою схемою, виконали майже всі учні, але були допущені помилки при підборі реагентів (завдання № 5).
               В завдання № 6. На обчислення складу вихідної суміші, не виконало питань лише у 1 учня, 8 учнів не справились повністю, частково справилися – 2 учні.
              10 клас
              Завдання № 1 (тести) в основному учні справились,  4 виконали завдання частково. Більшість помилок було допущено в завдання на хімічну рівновагу.
                Завдання № 2 більшість учнів задачу розв’язали,  5 учнів не довели розв’язок до кінця.
              Завдання № 3 повністю виконав лише 1 учень, тому що курс органічної хімії оглядово вивчався у 9 класі.
                Завдання № 4 більшість учнів виконали завдання, деякі допустили помилки при зрівнюванні і при отримання комплексних солей.
              Завдання № 5 це завдання виконав 1 учень наполовину.
                Завдання № 6 більшість учнів приступила до виконання цього завдання, 6 учнів частково виконали завдання.
              11 клас
                Завдання № 1 При виконанні тесту 1 одинадцять (з сімнадцяти) учнів правильно визначили склад природного і попутного газу. В тестах 2 – 4 більшість учні (10 -11) не знають кислотні властивості спиртів, не вміють рахувати сигма - зв’язки. Виконувати завдання на принцип Ле - Шательє. Тест 5 – відповідність типів органічних хімічних реакцій – лише 7 учнів виконали повністю. Тест 6 – складання формули органічної речовини за назвою не виконали 12 учнів.
               Завдання № 2 – задача на взаємодію заліза з киснем, закон Менделєєва – Клапейрона, на надлишок). Тільки 2 учні розв’язали задачу повністю, а 8 учнів записали рівняння реакції взаємодії заліза з киснем.
                 Завдання № 3 визначення формули органічної речовини за відносною масовою часткою одного з елементів та характеристикою хімічних властивостей. 4 учні розв’язали задачу повністю, 1 учень визначив клас сполуки за хімічними властивостями.
                 Завдання № 4 – ланцюг перетворень неорганічних речовин. Більшість учнів на 70% правильно виконали завдання.
                Завдання № 5 – встановлення будови органічної речовини за хімічними властивостями та масами продуктів реакції. 1 учень розв’язав задачу повністю, 1 учень виконав 70%, 5 учнів частково – 20% виконали завдання.
                Завдання № 6 - задача на олеум, 1 учень повністю розв’язав задачу. 4 учні знають, що таке олеум.

      Рекомендації учителям:
1.      При підготовці учнів 7 класу до олімпіади необхідно опрацювати матеріал за програмою 7 та першої половини 8-го класу.
2.      Звернути увагу на визначення відносної молекулярної маси речовини за відносної    густини за іншим газом.
3.      Опрацьовувати розв’язання різноманітних задач, пов’язаних з масовою часткою елемента в речовині та речовини у мінералі (суміші).
4.      При підготовці до олімпіади учнів 8 класу особливу увагу звернути на завдання про розчинення кристалогідратів у воді.
5.      Навчити учнів враховувати коефіцієнт 1 (один) перед хімічною формулою при встановленні суми всіх стехіометричних коефіцієнтів.
6.      Обов’язково ввести до підготовки до участі в олімпіаді завдання на встановлення невідомих речовин, позначених буквами А, Б, В, Г.
7.      Звернути увагу, при вивченні хімічних властивостей речовин, на розпізнавання речовин. За їх властивостями.
8.      Вчити учнів розв’язувати задачі на суміші.
9.      Бажано більшу увагу приділяти розв’язуванню розрахункових задач, завдань випереджального типу та більшу увагу приділяти повторенню матеріалу.
10.  Звернути більшу увагу на опрацювання типів органічних хімічних реакцій, кислотні-основні властивості органічних речовин. Якісні реакції на органічні речовини.
11.  Опрацювати розрахункові задачі на олеум.
     
     Побажання та пропозиції:
1.      Підбір завдань повинен відповідати віковій категорії.
2.      Складати завдання відповідно до програми, або надавати перелік тем, за якими складаються завдання.
3.      З метою покращення роботи журі. надсилати розв’язання завдань.


ЗАЯВКА

на участь команди  м. Шостки у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади
 з хімії у 2012-2013 навчальному році

        За рішенням оргкомітету і журі ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади на ІІІ етап Всеукраїнської олімпіади направляються такі учні-переможці ІІ етапу олімпіади:
№ з/п



Прізвище, ім’я та по батькові учня


Число, місяць, рік народження


Назва закладу освіти




Клас
навч



Клас,
 за який буде викону-
вати завдання
Місце, зайняте на ІІ етапі олімпіади


Прізвище, ім’я та по батькові вчителя, який підготував учня (повністю)


Стаж, звання, нагороди вчителя




1.     
Дорошенко Ілля
Олексійович
05 грудня
1999
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
7
8
І
Андрусенко Олена Борисівна
18 років, вища категорія, вчитель-методист, «Відмінник освіти України», грамота МОН України
2.     
Тимошик
Антон Андрійович
09 вересня
1999
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
8
8
ІІ
Андрусенко Олена Борисівна
18 років, вища категорія, вчитель-методист, «Відмінник освіти України», грамота МОН України
3.     
Янковенко Катерина Олександрівна
26 квітня 1997
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
9
9
І
Гутак
Інна Олександрівна
17 років, вища категорія,
грамоти  облдержадміністрації
4.     
Нибожинська Тетяна Володимирівна
15 лютого 1998
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
9
9
ІІ
Гутак
Інна Олександрівна
17 років, вища категорія,
грамоти  облдержадміністрації
5.     
Шекера Михайло Олександрович
22 листопада 1996
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
10
10
І
Гутак
 Інна Олександрівна
17 років, вища категорія, грамоти  облдержадміністрації
6.     
Трофимець Валерія
Андріївна
02 квітня 1997
Шосткинська спеціалізована школа
І-ІІІ ступенів №1
10
10
ІІ
Мечік Марина Юріївна
21 рік, вища категорія
7.     
Шевцов Максим
Ігорович
03 вересня 1996
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
11
11
І
Андрусенко Олена Борисівна
18 років, вища категорія, вчитель-методист, «Відмінник освіти України», грамота МОН України
8.     
Самофалов Дмитро Олексійович
07 серпня 1995
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
11
11
ІІ
Андрусенко Олена Борисівна
18 років, вища категорія, вчитель-методист, «Відмінник освіти України», грамота МОН України
РЕЗЕРВ:
9.     
Логвіна Ангеліна
Вікторівна
10 листопада
1998
Шосткинський навчально-виховний комплекс: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей
8
8
ІІ
Андрусенко Олена Борисівна
18 років, вища категорія, вчитель-методист, «Відмінник освіти України», грамота МОН України
10.            
Силак
Михайло
Ростиславович
25 серпня
1998
Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4
9
9
ІІ
Редман
Людмила
Миколаївна
30 років, вища категорія, старший учитель
11.            
Ковтун
Максим
Юрійович

06 червня
1996
Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4
10
10
ІІ
Редман
Людмила
Миколаївна
30 років, вища категорія, старший учитель
12.            
Довбиш
 Ксенія
Миколайович
29 вересня
1996
Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7
11
11
ІІ
Семенова
Надія
Марківна
45 років, І категорія
                                 
            Керівником команди призначено             Андрусенко Олену Борисівну,  вчителя Шосткинського навчально-виховного комплексу: спеціалізована школа І-ІІ ступенів  - ліцей

Начальник управління освіти                           ____________    А.М. Наймитенко

Голова оргкомітету олімпіади                         ____________    С.А.Семенистий

Голова журі олімпіади                                     ____________    С.Г.Прищепа

 М.П.                        16  грудня  2013 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар